Siljan Travklubb

Siljan Travklubb

tirsdag 31. mars 2009

Commander Crowe ikke til Oslo


På Trav24 sin ukentlige leserspørsmål for tre uker siden svarte hele 279 av totalt 783 at de aller helst vil se Commander Crowe i Oslo Grand Prix.

Det var klart mer enn både Meaulnes Du Corta og Maid For Tag som var på andre- og tredjeplass.


Nå utelukker Commander Crowes trener Oslo Grand Prix, all den
tid han mener hesten sin er så avhengig av pisk i løp.
Til aftonbladet.se sier Petri Puro i går i et intervju at han enda ikke har bestemt seg med tanke på Elitloppet.

Foreløpig er ikke Elitloppet noe superaktuelt, men man vet aldri når det nærmer seg.

Videre har vi flere store løp over mellomdistanse også. Kymi Grand Prix i Finland og Copenhagen Cup i Danmark.

I Norge får vi ikke ha med pisk så Oslo Grand Prix er utelukket for Commander Crowe sin del.
Puro melder videre at Commander Crowe så veldig fin ut i intervallene torsdag i forrige uke. - De siste gikk i 10-fart over 700 meter. De som har svart opp min hest i løp har ikke kommet hel til mål enda og jeg tror ikke de gjør det nå heller om de våger. Han har aldri vært dårligere enn nummer to og jeg håper det står seg til lørdag.

Med løp i kroppen håper jeg han er mye bedre i en evt. finale.
Det blir barfot bak som vanlig. Jeg har diskutert med Johnny Takter om å lette hesten i balansen fremme, men det får vi vente litt med avslutter Petri Puro til aftonbladet.se.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar