Siljan Travklubb

Siljan Travklubb

søndag 3. mai 2009

OGP-FELTET SØNDAG 10.MAI



Tinita Love var meget heldig i sportrekningen til VG Oslo Grand Prix. Medeier og trener Ole Bjørn Hoppestad trakk selv spor to til sin yndling. Megaman Neo, som er den andre norske hesten i OGP, trakk spor seks bak startbilen.
- Dette kunne ikke blitt bedre. Fra spor to har hun en god mulighet til å sikre seg ryggen på lederen. Jeg regner med at Finders Keepers tar teten og ryggen på den hadde vært perfekt.
Jeg vet ikke hvor rask franske Oyonnax er ut fra start.
Vi vil imidlertid satse alt på å komme forbi denne på startsiden.
Uansett skal Tinita Love være sikret et fint løpsopplegg, sier Ole Bjørn Hoppestad.

Jan-Erik Andresen var ikke like fornøyd med sporet til Magaman Neo.- Spor seks er litt langt ute på vingen.
Vi vil imidlertid satse offensivt ut fra start. Megaman Neo er klart best når han er med der fremme med en gang. Havner vi i dødens, er ikke det noe å gjøre med.
Jeg håper og tror på en premie, sier Jan-Erik Andresen.

Slik blir årets VG Oslo Grand Prix:
1. Oyannax / Joseph Verbeeck
2. Tinita Love / Geir Vegard Gundersen
3. Finders Keepers / Åke Svanstedt
4. Colombian Necktie / Thomas Uhrberg
5. Offshore Dream / Pierre Levesque
6. Megaman Neo / Lars Anvar Kolle
7. Russel November / Hugo Langeweg jr.
8. Inzaghi / Jeppe Juel
9. Igor Font / Jean Michel Bazire
10. Triton Sund / Ørjan Kihlstrøm

Tinita Love trener strålende- Jeg kjørte intervaller med Tinita Love i dag søndag. Hun virker til å være i utmerket form. Oppladningen til VG Oslo Grand Prix har vært perfekt. Hun skal gå hurtig på tredemølla på onsdag. All hurtigkjøring foran løp skjer på tredemølle. Da skjer alt i kontrollerte former. Vi har også med veterinær som kontroller det hele. Jeg mener dette er perfekt for Tinita Love. Det virker som hun har utviklet seg mye fra i fjor. Jeg forventer ikke at hun skal vinne VG Oslo Grand Prix, men jeg tror hun skal levere et flott innsats. Det er imidlertid lov å drømme, sier Ole Bjørn Hoppestad, mens han ser på den flotte premien som tilfaller vinneren.
Vi ønsker lykke til med superhoppa.

fra travsport.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar